Winkelmandje0

Winkelmandje

Sluiten

Je winkelmandje is leeg

Winkelmandje aanpassen
  • Gratis levering v.a. €50 of ophalen in de winkel
  • Veilig betalen
  • Online kopen, passen in de winkel

Hulp nodig bij het bestellen? Bel +32 (0)11 23 20 33

 

De Wonder Women van onze merken in the picture

In het modemuseaum van Hasselt is de tentoonstelling Wonder Women "Sterkte vrouwen in de mode" deze week van start gegaan. Hij loopt nog tot 15 september.

Het zit in het DNA van La Bottega, en oprichtster Karine Valy, om veel vrouwen uit de mode een podium te geven. Jonge ontwerpsters maar ook zij die al jaren de Belgische mode op de kaart zetten. 
Deze maand zetten we ze allemaal in de kijker. Het zijn merken die wij met veel trots verkopen en waar we volledig fan van zijn. 

Koop jouw toegangsticket bij La Bottega

Vanaf vrijdag 19/04 kan je bij ons aan de hoofdkassa ook toegangstickets voor de tentoonstelling Wonder Women in het modemuseum kopen. 
Je maakt ook kans om een duo ticket te winnen door de Wonder Woman in jouw leven te delen. Vraag naar de wedstrijdvoorwaarden aan de kassa. 

KOOP BIJ ONS HET EXCLUSIEVE T-SHIRT VAN WONDER WOMEN! OF HET BOEK SPECIAAL VOOR DE TENTOONSTELLING GEMAAKT. 

De t-shirts (€ 29,95) zowel in de winkel als online, het boek (€ 24,95) enkel in de winkel beschikbaar.

 

Een overzicht van onze top ladies.

Clio Goldbrenner (34) is een Belgische ontwerpster van tassen en lederwaren o.a. schoenen. De unieke stuks ontwerpt ze al sinds 2011 in haar Brusselse atelier. Clio haalt haar inspiratie op straat bij de vrouwen die haar pad kruisen. Haar eerste collectie die ze in februari 2011 lanceerde was bepalend voor de identiteit van haar jong merk – dat al snel uitgroeide tot een referentie voor vrouwen op zoek naar het ideale accessoire. Alle tassen en accessoires zijn herkenbaar aan het typische maaswerk (soort gaas) en de uitgepuurde, grafische lijnen. Een vanzelfsprekende keuze voor Clio wier familienaam ‘goudsmid’ betekent.

«Ik was in Chicago, het was er ijskoud en ik had me een chapka gekocht. Op straat had ik veel bekijks en ik me realiseerde me op dat moment welke kracht van een accessoire kan uitgaan. Toen ik terug thuis was ben ik gestart.» - Clio 

"Ontwerpster, maar ook echtgenote, moeder van 3 kinderen en 2 honden, reizigster, natuurliefhebber, citytripper, zwemmer, fijnproever, …  Ik geniet van het leven en wil dat ook uitstralen. Je goed in je vel voelen is essentieel. Een mooie jurk is meer dan een tweede huid, het is mijn instant feel-good-remedy." - Nathalie

Nathalie is ook een Belgische ontwerpster en starte met haar collecties in 2011. Elegantie en kleur zijn termen die we met Nathalie associeren. Vlotte looks waar je elke dag naar teruggrijpt en uitkiest voor bijzondere momenten en de mooiste feesten. Nathalie weet als geen ander vrouwelijkheid en draagbaarheid perfect te verenigen in haar ontwerpen. Nathalie kreeg mode al van thuis uit mee, haar papa was inkoper bij een kledinggigant en als kind deed ze al niets liever dan mee te gaan naar de grote kledingfabrieken. De Modeacademie in Antwerpen was de volgende logische stap.

Fabienne Chapot startte haar gelijknamige merk in 2006 onder de naam Fab. Het merk is geboren en getogen in Amsterdam, waar het hoofdkantoor nog steeds gevestigd is. Ze is mama van een zoontje en heeft bakken energie voor de dag door te komen.

"Ik baal er soms van dat een dag maar 24 uur heeft. Ze vliegen voorbij!" - Fabienne.

Het merk is begonnen als een accessoiremerk, met name gericht op tassen, schoenen en accessoires. Fabienne's visie om een gedurfde en kleurrijke twist toe te voegen aan het destijds nogal grijs- en zwart getinte accessoirespectrum, sloeg al snel aan. In 2012 kwam Sophie van Bentum bij het bedrijf. In 2016 besloten Fabienne en Sophie het label te herpositioneren en een prêt-à-portercollectie te lanceren. Haar collecties zijn funkcy en funny met felle kleuren en leuke patronen. Sophie nam de rol van Creative Director op zich en bracht een sterke dosis vrouwelijkheid met zich mee. Fabienne richt zich als CEO volledig op de strategie en groei van het bedrijf.

Marie Martens startte haar Belgisch handtassenmerk met haar eigen naam. Ze woont en werkt in Versailles, maar komt oorspronkelijk uit Gent. Ze woonde eerst in Parijs, maar met haar gezinnetje, dochtertjes Juliette en Pauline, zocht ze wat meer groen op. Marie ruilde een prestigieuze job bij de bank en een politiek verleden in voor een carrière als handtassenontwerpster. Met contacten in de modewereld van Parijs en een onfeilbaar buikgevoel schopte deze Gentse het op amper twee jaar tijd tot op menig wishlist.

"Voor ik mijn eigen lijn begon heb ik marktonderzoek gedaan met onder meer een enquête waaruit bleek dat de ideale handtas ten eerste niet bestaat, maar dat die ten tweede ook niet kan bestaan want vrouwen hebben graag verschillende tassen voor verschillende gelegendheden. Mijn eerste drie ontwerpen die ik in januari 2014 uitbracht waren dus een clutch die geschikt was voor een avondje uit, een bucketbag in daim voor iedere dag en een grote tote die perfect was om mee te nemen naar het werk." - Marie

Het is onmogelijk om je in dezelfde ruimte als ex-model Inge Onsea te bevinden en niet aangestoken te worden door haar enthousiasme en haar oprechte schaterlach.
Inge Onsea is de leading lady achter het lovely merk Essentiel. Ze is Belgische en mama van 2 zoontjes. 

“Mijn oudste heeft niets met mode, maar mijn jongste is erdoor geobsedeerd. Azar is 13 en heeft dit jaar zijn eerste T-shirtcollectie uitgebracht bij ons." - Inge

Samen met haar man is Inge in 1999 gestart met een eenvoudige T-shirtcollectie en vervolgens uitgegroeid tot een kleurrijke prêt-à-portercollectie voor mannen en vrouwen.
Zoals we Essentiel nu allemaal zo goed kennen. Het hoofdkantoor van Essentiel is in 2011 verhuisd naar een buitengewoon gebouw in hartje Antwerpen. Een Duracell-konijn is er niks tegen. Wat doet Inge om haar batterijen op te laden: ze zet thuis of in de auto nooit muziek op, ze doet aan yoga en craniosessies, dat heeft ze van tijd tot tijd altijd nodig. 

"Mijn perfectionisme vierde hoogtij: ik wou de perfecte zakenvrouw zijn, de perfecte moeder en de perfecte echtgenote en ik was niet van plan om in te binden." - Inge

Malene is een Deense ontwerpster van haar merk By Malene Birger. In 1989 voltooit Malene Birger haar Fashion Design diploma aan de prestigieuze Deense Design School en begint haar opmerkelijke carrière in 1989, eerst als modeontwerper bij Jackpot by Carli Gry en vervolgens als hoofdontwerper van vrouwenkleding bij Marc O'Polo, Stockholm tot 1996. In 1997 richtte ze haar eerste bedrijf op, "Day Birger et Mikkelsen". In 2003 richtte Malene Birger "By Malene Birger" op.

Malene heeft verschillende grote prijzen ontvangen. In 2002 won ze de Danish Design Award. Voor "By Malene Birger A/S" ontving ze Guldknappen 2004 van het Deense modetijdschrift Alt for Damerne, en in 2005 Scanorama's Scandinavian Design Award. In 2008 werd Malene Birger Brand of the Year bekroond met een prijs van Costume Norway. MTV Europe heeft haar gekroond tot "Koningin van de mode in Kopenhagen" en het internationale trendtijdschrift Wear Global heeft haar boetiek in Kopenhagen genomineerd als een van 's werelds beste op het gebied van design en decor.

"You cannot plan success - success is hard work and dedication - with a constant focus on what comes next." - Malene

Ultravrouwelijk, subtiel en toch opvallend. Nele Content, Belgische, volgde haar opleiding aan de modeacademie in Gent en ging daarna als designer aan de slag bij diverse schoenenbedrijven. 

"Atelier Content weerspiegelt mijn eigen smaak en wat ik wil dragen. Ik laat me inspireren door alles wat er rondom mij gebeurt. Daarbij sluit ik geen compromissen; ik ontwerp alleen schoenen die voor mezelf goed aanvoelen.” - Nele

Het resultaat is een pittige collectie moderne vrouwenschoenen voor elke gelegenheid. Stuk voor stuk modellen die een krachtig accent aan de outfit toevoegen. Atelier Content staat daarenboven voor topkwaliteit met een doordacht Belgisch design! Nele selecteert persoonlijk haar materialen.

"Ik luistert naar podcasts tijdens het ontwerpen en geef mijn dochter wel 100 kusjes per dag! Dat heeft ze nodig." - Nele

Het power duo van Just In Case, Katrien Strijbol (55) en Vicky Vinck (58), zijn Belgische dames en al 17 jaar bezig. Met een modelabel dat ontstond door een samenloop van omstandigheden.  Een verhaal dat onmiskenbaar Antwerps klinkt, maar wel met een flinke snuif Kempense creativiteit. Vicky werkte als freelance-ontwerpster toen ze de vraag kreeg om een damescollectie te ontwerpen met de naam Just In Case. Zo waren ze de eerste om hun zelfgemaakte schilderijen en aquarellen op stof te printen. Uniek bij hun is dat elke collectie vertrekt van een songtekst en de titel is telkens in het label terug te vinden.

“Ik had daar eigenlijk niet zoveel zin in. Er in mijn eentje aan beginnen zag ik niet zitten. Daarom vroeg ik een vriendin erbij. Met Katrien werd het een ander verhaal." - Vicky

Katrien, die tot dan toe nog nooit dameskleding ontworpen had, vond het een avontuur. 

“Er was geen uitgestippeld traject dat we moesten volgen. Er waren geen regels. Wij kregen carte blanche. Zonder dat we het toen beseften, hebben we meteen onze eigen stempel gedrukt op Just In Case. Het is echt ons verhaal geworden: eigenzinnig en uit­gesproken.” - Katrien

Na haar Master in grafisch ontwerp, begon Lies Mertens zich te richten op het ontwerpen van lederen tassen. Ze werden al snel opgepikt door de pers en de modewereld.

Haar ontwerpen zijn te omschrijven als 'moderne klassiekers': het zijn geen trendy accessoires, wat betekent dat ze zich over tien jaar nog steeds eigentijds zullen voelen. Lies bereikt dit door de kloof te overbruggen tussen een luxueus en een alledaags ontwerp: de tassen zijn zowel hoogwaardig als functioneel. Zo hebben ze bijvoorbeeld aparte vakken voor smartphones en laptops, of een handige lus met een drukknop voor het bevestigen van uw lader.

"Ik kon geen tassen vinden die ik leuk vond, die eenvoudig, tijdloos, aantrekkelijk, hoogwaardig en praktisch tegelijk waren. Dus besloot ik ze zelf te maken" - Lies 

Het gaat hard voor Ellen Kegels die met haar breigoedmerk LN Knits ijvert voor (meer) eerlijke mode. Als Belgische haakpionier was Ellen de handwerkhype vijftien jaar voor en bouwde ze aan haar slow fashionverhaal. Vandaag runt ze een groeiend modelabel, heeft ze twee boeken uit en haar flagshipstore in Antwerpen is een groot succes. Ze heeft er ondertussen 2 kleine baby's erbij om voor te zorgen en het is toch even wat schipperen.

“Het is sowieso een streefdoel om het marktaandeel van fair fashion te vergroten. In de mission statement van LN staan duurzaamheid en fair trade voorop. We gebruiken uitsluitend natuurlijke baby alpaca en elk stuk wordt handgemaakt door vrouwen uit Peru tegen een eerlijk loon. We werken hiervoor samen met drie lokale fair trade organisaties. Het is mijn ambitie om zoveel mogelijk vrouwen aan een menswaardige job te helpen, maar daarnaast wil ik de consumenten ook sensibiliseren en aanzetten tot mindful shoppen. Zolang multinationals onethische fast fashion blijven produceren, zullen mensen het blijven kopen.” - Ellen

Voormalig Managing Director Benelux en UK bij Wolford Helga Meersmans en ex-Veritas CEO Ine Verhaert zijn de stuwende kracht achter handtassenlabel KAAI. 'Toon me de inhoud van je handtas en ik zal je zeggen wie je bent.' Het was het begin van een 12 maanden durende zoektocht die afgelopen herfst uitmondde in de lancering KAAI. Met een naam die zijn inspiratie haalt bij de Antwerpse kaaien. Dit label wil dé ultieme handtas aanbieden voor actieve zakenvrouwen (en al wie haar leven graag geordend aan haar schouder hangt).

“De meeste vrouwen maken één gigantische rommel in hun tas. Resultaat? Als je je telefoon of je sleutels moet vinden, ben je al snel een paar minuten bezig. Wij willen je die tijd besparen.” - Helga

Het idee om het label op te richten was een combinatie van zin in een nieuw avontuur en een jarenlange, vruchteloze zoektocht naar “de ideale handtas waarin zowel je daily essentials als je laptop of iPad ongehavend vervoerd kunnen worden” - Ine 

An Van De Vorstkennen we allemaal van A.F. VANDEVORST en hun bekend rode kruis logo. Maar An was zes en een half jaar lang de eerste assistent van Dries Van Noten. Zij was de allereerste die uit het huis van de heer Van Noten kwam. Samen met haar man Filip, die ze ontmoette in 1987 op hun eerste schooldag aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen, richtte ze hun Belgisch modemerk op , gevestigd in Antwerpen.

Het ontwerpersduo staat bekend om de vele samenwerkingen, unieke installaties en artistieke activiteiten. Van biënnale-installaties tot reizende guerrillawinkels, hun werk is wereldwijd alom geprezen. In lijn met hun artistieke focus en toewijding aan vakmanschap toont A.F.VANDEVORST met trots hun werk tijdens Haute Couture in Parijs.

"Het is mooi geweest om terug te kijken op de afgelopen 20 jaar, maar het is net zo mooi om naar de toekomst te kijken." - An

Elisa Mol begon haar eigen schoenenlabel Fiamme al op haar 21. Dat was niet eens zo'n vreemde keuze: als telg van de familie De Maeijer, eigenaars van de Monar winkels, groeide ze op tussen de schoenen. Bijna gelijktijdig begon Mol ook met Frilles, een lijn met leren accessoires voor bij haar sneakers om nadien verder uit te breiden met patches voor op kleding. Die zin voor ondernemen leverde haar een plek op in de "30 onder 30 van Knack Weekend".

"Dat is een hele grote uitdaging voor mij, omdat ik elke dag samenwerk met mijn familie en met mijn vriend. Soms moet ik dan echt nadrukkelijk zeggen 'dat we het nu niet over het werk gaan hebben', wat meestal wel goed lukt, gelukkig. Maar als ik helemaal eerlijk ben, voelt mijn job nooit echt aan als werken." - Elisa

Maak kennis met Mieke Dierckx, een Belgische ontwerpster met een groot hart voor lederwaren. Na haar studie interieur en meubelontwerp, gevolgd door een master in juweelontwerp, startte Mieke in 2012 haar eigen merk tassen met liefde gemaakt in haar atelier in Westerlo. Haar studies beïnvloeden haar aanpak om op een minder conventionele manier handtassen te maken. Als jongensmoeder en moderne vrouwelijke baas tegelijkertijd, laat ze zich graag inspireren door het dagelijkse leven.

In het begin experimenteerde Mieke met een lasersnijtechniek om nieuwe 3D patronen te creëren. Deze manier van werken heeft haar eerste collecties Couleur Caché en Alter Ego duidelijk gedefinieerd. Terwijl de speelse weegschaal blijft bestaan, gebruikt Mieke nu andere technieken om verfijnde, tijdloze stukken te ontwerpen. Inzicht in architectuur en design, vorm en functie zijn essentieel. In haar nieuwste collecties komt het 3D-aspect tot leven door een levendige mix van botsende kleuren die een atypisch palet creëren.

"Ik kies altijd voor de beste materialen en heldere kleurencombinaties. Na al die jaren is elk item nog steeds een herkenbaar stuk Belgisch design dat de kracht van het minimalisme belichaamt met de juiste balans van moderne elegantie." - Mieke

De Belgische ontwerpster Sofie D'Hoore is opgegroeid in een intellectueel gezin in Antwerpen. Haar liefde voor mode ontstond al op jonge leeftijd tijdens de tripjes die ze 2 keer per jaar met haar moeder naar Parijs maakte. Mede omdat haar vader in de medische wereld werkte, besloot zij plichtsgetrouw een studie tandheelkunde te volgen. Tijdens haar studie voor tandarts bleef zij de modewereld echter op de voet volgen. Het zal je wellicht niet verbazen dat Sofie D'Hoore direct na het behalen van haar diploma begint aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen, gevolgd door een studie Textiel Engineering in Gent.

Na een aantal jaar werkervaring opgedaan te hebben bij Franco Bruccoleri, de distributeur die merken als Helmut Lang en Dries van Noten in Italië heeft geïntroduceerd, keert de hardwerkende ontwerpster terug naar België om aan haar eigen merk te bouwen.

Menu

Sluiten